عکس| هجوم شهروندان آمریکایی به فروشگاه ها از بیم کرونا

16:21 - 13 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۲۵۷۶
شهروندان آمریکایی پس از مشاهده شیوع ویروس کرونا در این کشور به فروشگاه های مواد غذایی هجوم برده و بسیاری از قفسه ها را خالی کردند.

به گزارش گروه بین الملل ؛ ویروس کرونا پس از آنکه از شهر ووهان در مرکز چین شیوع پیدا کرد و خود را به بیش از ۶۰ کشور دیگر در سراسر جهان رساند، باعث افزایش نگرانی‌ ها به دلیل مواجه شدن با کمبود ماسک و مواد ضد عفونی کننده شد.

اکنون این ویروس در آمریکا به عنوان یک کشور توسعه یافته، ترس و دلهره مردم را برانگیخته و آنان را به سوی فروشگاه‌ ها برای ذخیره کردن هرچه بیشتر مواد غذایی و بهداشتی روانه کرده است.

 

عکس| هجوم شهروندان آمریکایی به فروشگاه ها از بیم کرونا

 

به گزارش باز فید، روز یکشنبه نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در واشنگتن اعلام شد و پس از گذشت چند روز شمار مبتلایان در این کشور به ۱۰۰ نفر افزایش یافت و جان تاکنون  ۶ نفر را گرفت.

افزایش شمار قربانیان کرونا ویروس در سراسر جهان و عبور آن از مرز ۳ هزار نفر، شهروندان آمریکایی را بر آن داشت تا اقدامات پیشگیرانه را انجام داده و با هجوم به فروشگاه‌ ها برای خرید و ذخیره هرچه بیشتر مواد غذایی و بهداشتی در صورت احتمال قرنطینه شدن و یا تعطیلی فروشگاه‌ ها، ذخیره‌ خود را برای شیوع کرونا آماده کنند.

 

 

یکی از مواردی که در همان ساعات نخست از قفسه فروشگاه‌ ها در آمریکا به سرعت خالی شد، ماسک صورت بود.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بود استفاده از ماسک، افراد را در برابر ویروس کرونا محافظت نمی‌کند.

 

عکس| هجوم شهروندان آمریکایی به فروشگاه ها از بیم کرونا

 

تصاویر بسیاری منتشر شده که نشان می‌دهد شهروندان آمریکایی برای خرید لوازم اضطراری به فروشگاه‌ های مواد غذایی، داروخانه‌ ها و مراکز پخش هجوم آوردند.

مقام‌های بهداشتی آمریکا اعلام کردند ویروس کرونا تا کنون خود را دست کم به ۱۲ ایالت رسانده است؛ در ایالت فلوریدا و واشنگتن وضعیت اضطراری اعلام شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *